Tijd voor verandering
Het zakelijke landschap is veranderd door complexe bedrijfsprocessen die niet altijd intuïtief kunnen worden begrepen. Daarom is de tijd van de statische omzet- en winstprognoses voorbij.

Deep learning, big data en cloud computing bieden fascinerende nieuwe mogelijkheden, maar zijn moeilijk toe te passen.
​
Dit maakt het midden- kleinbedrijf kwetsbaar voor de concurrentie van multinationals en startups. Disruptieve bedrijven kunnen de markt binnen enkele maanden volledig veranderen.
​
Veel bedrijven spelen hierop in door vroegtijdig te reorganiseren en de organisatie geschikt te maken om verwachte én onverwachte veranderingen het hoofd te bieden.
​
Zet verandering daarom hoog op de agenda en evalueer enkele keren per jaar of het tijd is om wijzigingen in de organisatie aan te brengen.
​
Stimuleer je medewerkers om buiten de gebaande paden te denken. En investeer in technische oplossingen die het mogelijk maken om snel te schakelen.
​
Staar je niet blind op de status quo, maar werk actief aan het creëren van een flexibele organisatie. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die een modern bedrijf kan hebben.
​
Veranderen is niet gemakkelijk, maar laat dat je niet weerhouden. De juiste strategie kan je bedrijf revitaliseren en sterker maken.