E-mail marketing
Door de populariteit van berichtendiensten zoals SMS en WhatsApp maakt de consument minder gebruik van e-mail. Toch is e-mail nog steeds een krachtig marketinginstrument.

Het succes van e-mailmarketing hangt grotendeels af van de bereidheid van de ontvangers om je e-mail berichten te blijven lezen. Als je netto bestand steeds kleiner wordt, heb je weinig aan een hoge open-rate per mailshot.
Bovendien kan een geforceerde hoge open-rate tot spammeldingen leiden. Focus je daarom vooral op het in standhouden van je actieve e-mailbase. Een hoge cumulatieve open-rate is belangrijker dan een hoge open-rate per mailshot.
Door steeds wisselende content aan te bieden, zorg je ervoor dat je e-mail berichten interessant blijven.
Omdat e-mail vaak op een smartphone wordt geopend, is het aan te raden om je e-mail berichten kort te houden. Nodig de ontvangers uit om een webpagina te bezoeken en daar verder te lezen.
Marketeers besteden terecht veel aandacht aan de landingspagina, maar vergeten soms het omgevingsveld. Een landingspagina is effectiever als de rest van de website de wervende boodschap versterkt.
Een ander punt van aandacht is doelgroepsegmentatie. Segmentatie naar gemeten gedrag is efficiënter dan segmentatie naar veronderstelde interessegebieden.
Verdeel je bestand daarom aan de hand van de open rate, de click-through rate en de conversie. Als dit eenmaal is gebeurd kun je de mailfrequentie per deelbestand optimaliseren en gericht communiceren.
Testen is belangrijk, maar zorg ervoor dat je testtrajecten eenvoudig en overzichtelijk blijven. De markt kan snel veranderen en lange testtrajecten produceren soms achterhaalde data.
Rapportagemodules geven vaak een goede indicatie van de open-rate, maar zijn niet nauwkeurig. Gebruik de gemeten open rate daarom alleen voor het signaleren van trends, niet voor het maken van een nauwkeurige analyse.
Het belangrijkste advies is om na te blijven denken over manieren om je bestand beter en efficiënter in te zetten. Door te blijven vernieuwen leg je de basis voor toekomstig succes.
Waarom fruit gezond is
Fruit is niet alleen lekker, maar bevat ook belangrijke voedingsstoffen.
Een legendarisch automerk
Het legendarische automerk Ferrari staat symbool voor luxe en snelheid.
De impact van Star Wars
In zeven jaar tijd werden er 300 miljoen Star Wars actiefiguren verkocht.