Ferrari

Ferrari is één van de meest waardevolle merken in de wereld. Het Italiaanse automerk wordt geassocieerd met luxe, stijl en snelheid.

Ferrari

Anders dan de meeste andere automerken is Ferrari ontstaan uit de wens om raceauto’s te maken.

Enzo Ferrari, de man met wie het allemaal begon, gaf oorspronkelijk leiding aan het raceteam van Alfa Romeo. In 1947 begon hij met het maken van raceauto’s die zijn eigen naam droegen.

Enzo had oorspronkelijk geen interesse in het ontwerpen van auto’s voor particulieren, maar besloot om met de verkoop van luxe sportauto’s zijn raceteam financieel kon ondersteunen.

Ook bij het ontwerpen van auto’s voor particulieren bleef de focus op prestatie liggen. Net zoals bij auto's die geoptimaliseerd zijn voor het rijden op een racecircuit, combineren de sportauto's van Ferrari een hoge topsnelheid met een goede wegligging.

Het fraaie design van een Ferrari sportauto is dan ook het resultaat van een sterke focus op functionaliteit. De ideale raceauto is licht, heeft een laag zwaartepunt en heeft veel downforce.

Downforce is het effect waarbij de aerodynamica van een auto voor een luchtstroom zorgt die de auto naar beneden duwt. Veel downforce zorgt voor meer grip, en een auto met veel grip heeft een betere wegligging.

De vorm van een Ferrari zorgt voor veel downforce waardoor de auto ook bij een hoge snelheid scherpe bochten kan maken.


De focus op prestatie betekent overigens niet dat een Ferrari sportauto verfijning mist. Het duurt ongeveer drie maanden om een Ferrari te maken en hierbij wordt er grote aandacht besteed aan de afwerking.

De exclusiviteit van het merk wordt gewaarborgd doordat Ferrari elk jaar minder dan 10.000 auto’s maakt. En elke auto wordt met de hand in elkaar gezet en afgewerkt in de Ferrari fabriek in Maranello.


Aan perfectie en exclusiviteit hangt uiteraard een prijskaartje. Er zijn daarom maar weinig mensen die zich een Ferrari kunnen veroorloven. Naast de hoge aanschafprijs zijn de kosten van het onderhoud van een Ferrari een belangrijk obstakel.

 

Maar fans van het merk kunnen genieten van de prestaties van Ferrari in de Formule 1. In de koningsklasse van de autosport is Ferrari bijzonder succesvol en Ferrari is het merk met de meeste fans.

Sinds 1950 heeft Ferrari meer dan 230 races in de Formule 1 gewonnen en werd 16 maal kampioen. Daarmee is Ferrari het meest succesvolle Formule 1 team aller tijden.

e-mail-marketing.jpg

E-mail marketing

Benut het volledige potentieel van je mailbestand.

pols-horloge.jpg

Kies een horloge dat bij je past

Het juiste horloge is een geschenk aan de volgende generatie.

fantastisch-geschenk.jpg

Een fantastisch geschenk

Als kind kreeg ik het volledige werk van J.R.R.Tolkien cadeau.

geef-geen-korting.jpg

Geef geen korting

Het is voor bedrijven vaak geen goed idee om korting te geven.

huis-verkopen.jpg

Zo verkoop je je huis

Verkoop je huis sneller door de juiste voorbereidingen te treffen.

verliefd.jpg

Verliefd

Waarom je vlinders in je buik hebt als je verliefd bent.

baas.jpg

Zo ben je een baas

Leiding geven is niet gemakkelijk, met deze tips ben je een goede baas.

geluk.jpg

Geluk

Filosofen en psychologen zijn op zoek naar wat ons gelukkig maakt.