Slanker door regelmaat

Wil je die paar extra kilo's kwijtraken? Ook zonder een dieet en een streng trainingsregime kun je ervoor zorgen dat je slanker wordt.

Door je hormoonhuishouding te reguleren, kun je ervoor zorgen dat je minder honger hebt en dat je lichaam minder energie als lichaamsvet opslaat.

 

Ons lichaamsgewicht wordt voor een groot deel bepaald door de hormonen ghreline en leptine. Beide hormonen hebben een grote invloed op onze stofwisseling en beïnvloeden onze eetlust.

Ghreline veroorzaakt een hongergevoel en zorgt ervoor dat je lichaam zuinig met energie omgaat. Leptine is de tegenhanger van ghreline en veroorzaakt een gevoel van verzadiging. Bovendien heeft leptine een remmende werking op de productie van lichaamsvet.

De productie van zowel ghreline als leptine wordt sterk beïnvloed door je manier van leven. Een onregelmatig leven en slaapgebrek zorgen ervoor dat je lichaam meer ghreline aanmaakt. Een regelmatig leven zorgt ervoor dat je lichaam meer leptine produceert.

Uiteraard blijft het belangrijk om gezond te eten en ervoor te zorgen dat je voldoende lichaamsbeweging krijgt. Maar het is zeker geen slecht idee om er voor te zorgen dat je op vaste tijden eet en voldoende nachtrust krijgt.

lichaamsbeweging.jpg

Voorkom neerslachtigheid

Mensen die dagelijks een een half uur fietsen zijn opgewekter.

boodschappen.jpg

Slim boodschappen doen

Door na te denken over boodschappen doen word je gezonder.

slim-worden.jpg

Zo word je slim

Door nieuwsgierig te zijn verbreed je je kennis en word je slimmer.

dieet.jpg

Niet elk dieet werkt

Sommige diëten werken alleen tijdelijk of hebben zelfs een negatief effect.

gezond-eten.jpg

Denk na over wat je eet

Door na te denken over wat je eet wordt je gezonder.

volslank.jpg

Volslank

Als je een volslank figuur hebt, is het belangrijk dat je kleding goed past. 

energie.jpg

Meer energie

Als je je vermoeid of lusteloos voelt, geeft dit voedsel je meer energie.

sproeten-make-up.jpg

Sproeten

Make-up tips voor vrouwen die sproeten hebben.